piątek, 25 kwietnia 2014

Muffinki z gruszkowe

Muffinki te robiłam jakiś czas temu i bardzo zasmakowały naszemu synkowi. Ciągle chodził i pyta kiedy znowu będą muffinki z gruszkami. niedawno były jego imieniny i gdy zapytałam jakie chce muffinki oczywiście powiedział, że z gruszkami.

Składniki: 14 papilotek, 300 g gruszek, 2 łyżki soku cytrynowego, 250 g mąki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej, 1 jajko, 125 g cukru, 1 opakowanie cukru waniliowego, 80 ml oleju, 250 g jogurtu naturalnego.
Przygotowanie: gruszki umyć, obrać, wyciąć gniazdo nasienne i pokroić w drobną kostkę. Skropić sokiem z cytryny. mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia i sodą. Jajko rozmącić, dodać cukier, olej, jogurt, cukier waniliowy, gruszki. Wszystko wymieszać, a następnie dodać do mąki. Papilotki napełnić ciastem. Muffinki pieczemy ok 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st na środkowym poziomie.

Zdjęcie muffinek jest z pierwszego razu robienia muffinek, natomiast miśki są z porcji imieninowej. Tak jak synek chodził i pytał o mufinki z gruszkami, tak od kiedy kupiłam formę na miśki pytał kiedy zrobię ciasteczka miśki. No i nadarzyła się okazja. Ponieważ porcja z przepisu przewidziana jest na 14 mufinek, to postanowiłam zrobić 12 normalnych, a resztę ciasta wlać w formę misiową (wyszło 5 miśków) - dziecko było prze szczęśliwe móc jeść gruszkowe misie :)



Babki i babeczki


środa, 16 kwietnia 2014

Spaghetti z cukini z sosem pomidorowym

Ostatnimi czasy mój mąż stawia na dania wegetariańskie. Pomysł na ten przepis podsunęła mi znajoma Zofija handmade, natomiast przepis jest wytworem własnym :)

Składniki: 3 małe cukinie, 500 g przecieru pomidorowego, 1/2 czerwonej cebuli, 3 ząbki czosnku, olej, pieprz, kilka listków bazylii, mozzarella.

Przygotowanie: Cebulę kroimy w drobną kosteczkę, czosnek rozmiażdżamy nożem a następnie szatkujemy i podsmażamy na oleju. Gdy zacznie się delikatnie podsmażać wlewamy przecier pomidorowy, trochę pieprzymy, dodajemy kilka pokrojonych świeżych listków bazylii i dusimy do zgęstnienia sosu. Cukinie kroimy obieraczką do warzyw na paski a następnie nożem na paseczki. Cukinie gotujemy na [parze przez ok 5 minut - cukinia musi trochę zmięknąć. na talerzyku układamy gorąca cukinie, plastry mozzarelli i polewamy sosem. Dekorujemy listkami bazylii.




Dania dla urodyZdrowy tryb życiaLekka WielkanocWielkanoc bez glutenu.



niedziela, 13 kwietnia 2014

Mufinki owsiane z suszonymi morelami

Kolejny przepis z książki  "Muffiny. Małe, ale za to przepyszne" - trochę zmodyfikowany. Tym razem mufinki bardziej zdrowe z dodatkiem płatków owsianych (najlepsze tradycyjne, a nie błyskawiczne), ekologicznych suszonych moreli (nie wyglądają są brązowe, a nie piękne pomarańczowe ale są przepyszne), a do tego miód (można wziąć miód jaki lubimy)

Składniki: 80 g suszonych moreli, 100 g płatków owsianych, 200 g jogurtu, 180 g mąki, 1 łyżeczka cynamonu, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej, 1 jajko, 120 g miodu, 80 ml oleju.

Przygotowanie: Morele pokroić w drobną kostkę. Płatki owsiane wymieszać z jogurtem i odstawić na kilka minut. Mąkę zmieszać z cynamonem, proszkiem do pieczenia, sodą i morelami (ja morele dodawałam stopniowo, aby każdy kawałek obtoczył się w mące, co zapobiega sklejaniu się kawałków). Jajko rozmącić, dodać płatki z jogurtem, miód, olej, następnie wszystko wymieszać z suchymi składnikami. Zagłębienia w blasze wyłożyć papilotkami, napełnić ciastem. Piec w temp. 180 st przez 25 minut na środkowym poziomie piekarnika.






Dania dla urodyWielkanocne Smaki - edycja IVWielkanocne Smaki - edycja IV

Babki i babeczki




wtorek, 8 kwietnia 2014

Rolada szpinakowo - łososiowa

I znów przepis który "chodził za mną" od około roku i wreszcie doczekał się realizacji na Sylwestra, w poprzedni weekend zrobiłam go z wykorzystanie sera Turek (mąż został ambasadorem marki Turek dla firmy Streetcom), ale będę go powtarzała nie raz bo roladka jest przepyszna, a najbliższą okazją do powtórki będą Święta :)

Składniki: opakowanie mrożonego rozdrobnionego szpinaku (450g), 300 g wędzonego łososia w plastrach, 2 serki twarogowe Turek (ja wzięłam 1 z chrzanem i 1 naturalny), 4 jajka, sól, pieprz, 2 ząbki czosnku, 1 łyżeczka masła.

Przygotowanie: na rozgrzaną patelnie wkładamy masło/ Gdy się rozpuści wykładamy szpinak i czekamy aż się rozmrozi. Doprawiamy czosnkiem, solą i pieprzem. Dusimy/smażymy na patelni aż nie odparuje woda i ze szpinaku nie zrobi się gęsta bezwodna papka. Do wystudzonego szpinaku dodajemy żółtka, natomiast z białek ubijamy sztywną pianę i dodajemy do szpinakowej masy. Masę wylewamy na blachę (dołączona do piekarnika) wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 15 minut w temperaturze 170st. Wyjęty z piekarnika szpinak smarujemy serkiem oraz układamy plastry łososia. Następnie zwijamy całość w roladę, przekładamy w folię spożywczą, zawijamy i odkładamy na kilka godzin do lodówki. Kroimy ostrym nożem.

Jeśli ktoś chciałby się zarejestrowac i też mieć możliwość testowania produktów to zapraszamy tutaj




Wielkanocne Smaki - edycja IVWielkanoc bez glutenu.Wielkanocne Smaki - edycja IV


Dania dla urodyLekka Wielkanoc





sobota, 5 kwietnia 2014

Naleśniki z pieczarkami i pestkami

Tym razem naleśniki w wersji na słono.

Składniki: mąka żytnia razowa, mleko, woda mineralna, 4 jajka, szczypta soli, pieczarki, cebula, ser żółty, pestki słonecznika, pestki dyni, masło.

Przygotowanie: Naleśniki: Mąkę, mleko, jajka oraz sól mieszamy mikserem, na koniec dodajemy wodę i ponownie mieszamy. Odstawiamy na 1/2 godziny. Ciasto wylewamy na rozgrzaną patelnię i smażymy z obu stron. Ser żółty ścieramy na drobnych oczkach, pieczarki i cebulkę kroimy i podsmażamy na maśle. Ciepłe naleśniki posypujemy startym żółtym serem, układamy cieple pieczarki, posypujemy pestkami słonecznika i dyni i zwijamy w ruloniki. dzięki temu że naleśniki i pieczarki są ciepłe ser trochę się podtopi.

Ciasto robiłam "na oko" więc nie wiem ile dokładnie składników wzięłam.



Naleśniki wiosenne FIT

Naleśniki z serem i wiśniami

Naleśniki z serem i ewentualnymi dodatkami np. dżem, rodzynki, żurawina to ostatnio ulubiony obiad naszego synka.

Składniki: mąka żytnia razowa , mleko, woda mineralna, 4 jajka, szczypta soli, ser biały, cukier waniliowy, jogurt naturalny, dżem z wiśni.

Przygotowanie: Naleśniki: Mąkę, mleko, jajka oraz sól mieszamy mikserem, na koniec dodajemy wodę i ponownie mieszamy. Odstawiamy na 1/2 godziny. Ciasto wylewamy na rozgrzaną patelnię i smażymy z obu stron. W między czasie ucieramy ser biały z jogurtem i cukrem waniliowym. Na usmażone naleśniki nakładamy ser biały, dżem i zwijamy w ruloniki.
Ciasto robiłam "na oko" i trudno mi określić ilość składników.



Naleśniki wiosenne FIT

piątek, 4 kwietnia 2014

Placuszki z indykiem, kukurydzą i papryką

Ostatnio naszło mnie na naleśniki i placuszki. Proste i szybkie dania w sam raz do zrobienia na obiad przy 2 dzieci, bo można przygotować wcześniej i zrobić na szybko po przyjściu ze spaceru.

Składniki: 1 jajko, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, mąka, mleko, 300 gr udziec trybowany z indyka, 1/2 puszki groszku zielonego, 1/2 puszki kukurydzy, pół strąka papryki, sos sojowy, pieprz.

Przygotowanie: Indyka kroimy w drobne kawałki i przyprawiamy sosem sojowym, pieprzem i wstawiamy do lodówki na około 1-2 godz. Robimy ciasto naleśnikowe, ale gęstsze, mniej więcej konsystencji śmietany. Dorzucamy pokrojonego indyka i groszek i pokrojoną drobno paprykę. Mieszamy i sprawdzamy konsystencje, gdy całość zrobiła się za gęsta dolewamy mleka, jak zbyt lejąca, dosypujemy mąki. Smażymy na oleju.



Naleśniki wiosenne FIT

wtorek, 1 kwietnia 2014

Placuszki z indykiem i kukurydzą

Składniki: 1 jajko, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, mąka, mleko, 300 gr udziec trybowany z indyka, puszka kukurydzy, sos sojowy, czubryca zielona, pieprz.

Przygotowanie: Indyka kroimy w drobne kawałki i przyprawiamy sosem sojowym, czubrycą  zieloną, pieprzem i wstawiamy do lodówki na około 1-2 godz. Robimy ciasto naleśnikowe, ale gęstsze, mniej więcej konsystencji śmietany. Dorzucamy pokrojonego indyka i kukurydzę. mieszamy i sprawdzamy konsystencje, gdy całość zrobiła się za gęsta dolewamy mleka, jak zbyt lejąca, dosypujemy mąki. Trudno jest mi określić ile dałam mąki i mleka, bo na początku miałam zbyt rzadkie ciasto i doprowadzałam je do właściwej konsystencji. Smażymy na oleju.
Danie szybkie do zrobienia i smaczne.


Naleśniki wiosenne FIT