Wieprzowina z marchewką i trawą cytrynową

I kolejny przepis inspirowany wschodnimi smakami. Tym razem coś cytrynowego.

Składniki: ok 1 kg wieprzowiny (ja wzięłam łopatkę), 2 duże marchewki, 3 liście laurowe, pieprz mielony, kawałek trawy cytrynowej (ja miałam mrożoną), grubszy plasterek cytryny ze skórką (wcześniej dokładnie umyty), sos sojowy (ciut).
Przygotowanie: wieprzowinę kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka na rozgrzany tłuszcz. Mięso się podsmaża, a w tym czasie kroimy marchewkę. Następnie dorzucamy marchewkę do mięsa, podlewamy wodą, wkładamy kawałek trawy cytrynowej (to ten jak by patyczek obok liści laurowych), cytryny, liście laurowe, pieprzymy, solimy i dusimy do miękkości.
Trawę cytrynową można pokroić w małe kawałki, ale nie wiem czy dzieci by to zjadły a kawałeczków bym nie wyjęła, a tak bez problemu mogłam dać im bez niej porcje. Podobnie jak do indyka cynamonowego z mleczkiem kokosowym tak i tu wykorzystałam zielony makaron z tapioką i zieloną herbatą, który bardzo przypadł do gustu jednemu z naszych dzieci.



Walentynki 2016 - Czym TO się je?

Komentarze

  1. Znowu znakomita inspiracja i nie tylko na Walentynki...
    :)

    Miło, że bierzesz udział w akcji walentynkowej na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz