Jeżyny na zimę

Zostałam posiadaczką 2 kg jeżyn i pojawiło się pytanie co z tym fantem zrobić. Na ciasto za dużo, do zjedzenia na surowo za dużo, a że dojrzałe to długo nie poleżą, dżem/konfitura - bez sensu bo moja latorośl go nie będzie jadła ze względu na zawartość pestek. i tak pojawił się pomysł przepuszczenia jeżyn przez sokowirówkę ....

Składniki: 2 kg jeżyn, 400 g cukru, 1 konfiturex 2:1

Przygotowanie: Jeżyny przepuścić przez sokowirówkę. To co zostało przetrzeć przez sitko na którym jest gaza, aby pestki nam nie powpadały. Sok mieszamy z konfiturexem i gotujemy. Następnie dodajemy cukier i gotujemy ok 2 minut. Zdejmujemy z palnika i mieszamy do zaniku piany. Gorące przelewamy do słoiczków, zakręcamy i stawiamy do góry dnem do ostygnięcia. Z podanej porcji wyszło ok 1 l soku, co zmieściło mi się w 4 słoiczkach i połówka malutkiego, która już została zjedzona.
Początkowo miałam dać 1/2 kg cukru, ale po wsypaniu 400 g stwierdziłam, że jest wystarczająco słodkie.






Zapasy na zimę - I edycja 2013


Komentarze

  1. Uwielbiam jeżyny :) Fajnie tak zimą przypomnieć sobie smaki lata :)

    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj to prawda nie ma to jak w środku zimy przypomnieć sobie smaki lata :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz