Pierogi z jagodami

Razem z pierwszą próbą robienia pierogów z mięsem musiałam zrobić również ukochane pierogi moich dzieci tym bardziej że starsze dziecko ostatnimi czasy odmawia jedzenia mięsa. Z zamrażarki wyjęłam pomrożone latem pierogi i do dzieła :)

Składniki: Ciasto: 1/2 kg mąki, 250 ml wrzątku, 1 jajko, sól, 4 łyżki oleju. Farsz: na 20 pierogów poszło mi około 300 gram jagód, cukier

Przygotowanie: Ciasto: mąkę zaparzyć wrzątkiem i wymieszać widelcem. Po wystudzeniu dodać pozostałe składniki ciasta i wyrobić. Ciasto rozwałkowujemy, ja lubię cienkie ciasto wiec rozwałkowałam go bardzo cieniutko i wycinamy szklanką najlepiej jakąś trochę większą koła. W środek wkładamy zamrożone jagody wymieszane z cukrem i zalepiamy brzegi. Pierogi wkładamy do wrzącej wody, od momentu wypłynięcia gotujemy jeszcze ok 2-3 minuty. Po ugotowaniu wykładamy na talerze.



Komentarze