Pierogi z farszem wieprzowym, z indyka i marchewką

Wstyd się przyznać, ale po raz pierwszy wzięłam się za robienie pierogów. I żeby nie sąsiadka, która dała mi przepis to nie wiem kiedy bym się na nie zdecydowała.
Nadzienie postanowiłam zrobić delikatne w smaku i się udało.

Składniki: Ciasto: 1/2 kg mąki, 250 ml wrzątku, 1 jajko, sól, 4 łyżki oleju. Farsz: 1/2 kg mięsa wieprzowego, 1/2 kg mięsa z indyka, 3-4 marchewki, 1 pietruszka, 1 mały seler, kawałek słoniny, 1 cebula, 2 jajka, sól, pieprz.

Przygotowanie: Ciasto: mąkę zaparzyć wrzątkiem i wymieszać widelcem. Po wystudzeniu dodać pozostałe składniki ciasta i wyrobić. Farsz: mięso gotujemy razem z warzywami do miękkości (oprócz słoniny). Gdy mięso jest miękkie wyjmujemy i studzimy. W między czasie kroimy drobno cebulę i obsmażamy ja na patelni. Zimne mięso mielimy przez maszynkę do mięsa, jeśli chcemy możemy zmielić do tego marchewkę (ja wzięłam 3 marchewki) i słoninę. Dodajemy jajka, solimy i pieprzymy do smaku i mieszamy razem. Ciasto rozwałkowujemy, ja lubię cienkie ciasto wiec rozwałkowałam go bardzo cieniutko i wycinamy szklanką najlepiej jakąś trochę większą koła. W środek wkładamy farsz i zalepiamy brzegi. Pierogi wkładamy do wrzącej wody, od momentu wypłynięcia gotujemy jeszcze ok 2-3 minut. Po ugotowaniu wykładamy na talerze.
Początkowo pierogi miały być bez słoniny, ale ponieważ farsz wyszedł zbyt suchy zdecydowałam się na dołożenie słoniny.

Nadzienia wyszło mi na ok 50 pierogów. Natomiast z powyższej ilości ciasta wyszło mi jeszcze 20 pierogów z jagodami. Ilość pierogów będzie się różniła w zależności od grubości na jaką rozwałkuje się ciasto.


Komentarze