Boczek pieczony

Boczek co jakiś czas pojawia się w naszym domu zamiast kupnych wędlin. Przyprawy za każdym razem inne, w innych proporcjach. A dziś była wersja bardzo podstawowa.

Składniki: boczek surowy - u mnie ok. 2 kg, sól, pieprz, majeranek, czosnek.

Przygotowanie: Boczek opłukać wytrzeć i natrzeć przyprawami. Pieprz utrzeć w moździeżu, do zmiażdżonego dodać majeranek i chwilę poucierać. Czosnek obrać i każdy ząbek pokroić na 3-4 kawałki po długości. W boczku robić dziury ostrzem noża i wkładać w nie czosnek. Następnie boczek nacieramy solą oraz przyprawami. Odstawiamy do lodówki na 3-4 dni. Pieczemy w rękawie, w temp 180 st, tyle czasu ile waży boczek czyli w moim przypadku ok 2 godz.
Boczek po natarciu przyprawami można obłożyć liścmi laurowymi i razem z nimi potem piec.
Nie mogłam się powstrzymać i jeszcze ciepły ukroiłam i zjadłam z bułką razową :)





Co do kanapki?

Komentarze

  1. Właśnie taki zrobiłam dla męża. Rewelacja. Sama nie jadłam (lekarz zabronił :( ), ale mąż zajadał aż się mu uszy trzęsły :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się ciesze że smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz