Bułki razowe

Tym razem razowa wersja bułeczek. Przepis zaczerpnięty ze strony Moje Wypieki

Składniki: 700 g mąki razowej (ja dałam pszenną), 3 łyżeczki soli, 75 g miękkiego masła, 50 g drożdży świeżych, 3 łyżeczka cukru, około 450 ml ciepłego mleka.
Przygotowanie: Mąkę z solą wymieszać, wmieszać masło, następnie dodać drożdże (rozmieszane w niewielkiej ilości ciepłego mleka), cukier i wlać ciepłe mleko. Ciasto wyrabiać, aż będzie gładkie i elastyczne. Uformować kulę, pozostawić w ciepłym miejscu, przykryte ściereczką, do podwojenia objętości.
Po wyrośnięciu chwilę zagnieść, podzielić na 8 porcji. Z każdej uformować bułeczkę i ułożyć na blaszce w pewnej odległości od siebie. Przykryć i znowu zostawić w ciepłym miejscu do podwojenia objętości (około 30 minut).
Przed pieczeniem bułki lekko oprószyć mąką, można również zrobić 'przedziałek' (nie przecinając ich, tylko robiąc wgłębienie do blachy) ja do tego celu użyłam tępej strony noża.
Piec w temperaturze 220ºC przez około 15 - 20 minut. Studzić na kratce.
Z tej porcji wyszło mi 12 bułeczek.


Komentarze