Proste kokosowe ciasteczka bez glutenu i jajek

Wykorzystując wspaniały majówkowy weekend z wątpliwie przyjazna pogodą trochę szalejemy w kuchni. Dziś na prośbę dzieci przeszukałam przepisy na ciasteczka tak jak prosiły dzieci, ale chciałam wypróbować 2 nowe mąki kokosową i ryżową. Wśród wielu przepisów postanowiłam wykorzystać ten przepis z bloga Jedzenie jak leczenie, który trochę zmieniłam.

Składniki: 2 łyżki siemienia/chia zalane 6/9 łyżek wody na 10-15 minut ( lub jajko), 150 g mąki ryżowej, 100 g zmiksowanych wiórków kokosowych/mąki kokosowej, 1 łyżka cukru waniliowy, 50 gramów miechunki/żurawiny/rodzynek, 2 łyżki cukru, 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia, 1/2 kubka mleka ryżowego/innego/wody, łyżka oleju kokosowego lub innego tłuszczu.

Moje zmiany: dałam po 1 łyżce nasion chia i siemienia lnianego, cukier waniliowy był mojej produkcji (jakiś czas temu do słoika wsypałam cukier i dodałam laskę wanilii która pozostała mi z przygotowywania jakiejś potrawy), dodałam normalny proszek do pieczenia.

Przygotowanie: Nagrzej piekarnik 170 stopni. Zalej siemię i/lub nasiona chia ciepłą wodą. Zalej miechunkę/rodzynki/żurawinę wrzątkiem. W dowolnym mleku rozpuścić słód i tłuszcz oraz przyprawy. Ostudź. Wlej do przesianych suchych składników. Wymieszaj. Formuj ciasteczka w dłoniach lub foremkach do pieczenia, ciasto niekoniecznie nadaje się do wałkowania. Grubość ciasteczek to ok 0,5 cm lub cieniej. Piecz ok 20-30 minut w 170 stopni. 

Ciasto po zrobieniu wg powyższego przepisu było sypkie, natomiast dało się formować ciasteczka. Dzieci bardzo zadowolone z ciasteczek i nie wiele zostało na jutro :)








Słodkości z mąki kokosowej

Komentarze

  1. Super, akurat szukam przepisów na przekąski bezglutenowe :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie zdrowe słodkości, koniecznie muszę przetestować. Ale jak dla mnie to bez cukru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można dodac np. ksylitol, bo tak zupełnie bez słodkiego smaku nie będą smaczne

      Usuń
  3. Wyglądają pysznie :) czas zrobić pare na osłodę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko, co kokosowe zajadam z chęcią. :) Na ile osób wystarczy porcja z podanej ilości składników?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasteczka zrobiłem w zeszłym tygodniu i bardzo smakowały, nie za słodkie, dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham Waszą kuchnię - jest pyszna, prosta i zdrowa, a takie połączenie jest rzadkie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz