Ciasteczka owsiano-kokosowe wegańskie

Ciasteczka, które przygotowałam na Sywestra i Nowy Rok. nie ukrywam, ze wybór nie był przypadkowy. Dzieć uczulony na mleko, a ja uwielbiam kokosa i postanowiłam połączyć te 2 rzeczy. Przepis zaczerpnęłam bloga z mama alergika gotuje , który to poleciło mi kilka osób gdy zaczęłam mówić o alergii dziecka.
 
Składniki: 200 g mąki orkiszowej jasnej typ 500,  80 g płatków owsianych drobnych (u mnie górskie), 60 g wiórek kokosowych, 1 łyżeczka naturalnego proszku do pieczenia (bez fosforanów), 125 ml syropu ryżowego (lub innego gęstego), 60 ml oleju kokosowego (w formie płynnej), 150 ml mleka kokosowego

Przygotowanie: Mąkę przesiewamy wraz z proszkiem do pieczenia, dodajemy płatki owsiane i wiórki kokosowe, mieszamy całość. Dolewamy syrop roślinny, olej a następnie mleko. Wyrabiamy ciasto ręcznie (będzie się kleić na początku, można dłonie wysmarować olejem, nie dosypujmy mąki ani płatków). Odstawiamy ciasto na 5 minut (lekko napęcznieje, płatki wchłoną płyn i już nie powinno się kleić). Nagrzewamy piekarnik do 180°C (u mnie termoobieg). Przygotowujemy blaszkę, wykładamy ją papierem do pieczenia. Z ciasta formujemy kule wielkości orzecha włoskiego, układamy je na blaszce w 2 cm odległości od siebie (ciasteczka urosną),spłaszczamy każdą kulę przy pomocy dna od kieliszka (można go nasmarować olejem, aby się nie przyklejał). Wstawiamy blaszkę z ciasteczkami (u mnie 12 szt na blaszce) do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 12-15 minut (mają być przyrumienione).
 
Wskazówki: Mąkę orkiszową w skali 1:1 można zastąpić mąką pszenną.
Można dodać cukier trzcinowy ok. 100 g zamiast syropu roślinnego.
Olej kokosowy można zastąpić olejem rzepakowym.
Mleko kokosowe można zastąpić innym mlekiem roślinnym, ale to już nie będą te same ciasteczka.
 
Moje modyfikacje: dałam mąkę zwykłą pszenną, dodałam płatki owsiane i orkiszowe, zamiast syropu ryżowego dałam cukier, normalny proszek do pieczenia, mleko ryżowo kokosowe ( ostatnio jest w ofercie Lidla).
 
 
.
200 g mąki orkiszowej jasnej typ 500 80 g płatków owsianych drobnych (u mnie górskie) 60 g wiórek kokosowych 1 łyżeczka naturalnego proszku do pieczenia (bez fosforanów) 125 ml syropu ryżowego (lub innego gęstego) 60 ml oleju kokosowego (w formie płynnej) 150 ml mleka kokosowego

Czytaj dalej na Mama Alergika Gotuje: http://www.mamaalergikagotuje.pl/ciasteczka-owsiano-kokosowe-bez-cukru-weganskie/
200 g mąki orkiszowej jasnej typ 500 80 g płatków owsianych drobnych (u mnie górskie) 60 g wiórek kokosowych 1 łyżeczka naturalnego proszku do pieczenia (bez fosforanów) 125 ml syropu ryżowego (lub innego gęstego) 60 ml oleju kokosowego (w formie płynnej) 150 ml mleka kokosowego

Czytaj dalej na Mama Alergika Gotuje: http://www.mamaalergikagotuje.pl/ciasteczka-owsiano-kokosowe-bez-cukru-weganskie/

Komentarze