Tort cytrynowo waniliowy

Przepis na ten tort już przeleżał swoje i wreszcie doczeka się publikacji. W zeszłym roku starsza latorośl poprosiła o tort cytrynowy. Zaczęłam się zastanawiać jak by tu zrobić tort, który będzie cytrynowy, ale nie na tyle kwaśny żeby dzieci chętnie go jadły, a nie po 1 kęsie wykrzywiały buzie i mówiły, że już nie chcą i w ten sposób wymyśliłam coś poniższego. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Dzieci z wielką ochotą jadły tort, a nawet prosiły o dokładkę, również solenizantowi smakowało, a i z motywu tortu był przeszczęśliwy ... czyli realizacja zamówienia powiodła się :)

Składniki: Biszkopt: na 1 jajko, 3 dkg mąki, 3 dkg cukru, 1 cytryna, Krem: 600 ml śmietany, 400 g serka homogenizowanego waniliowego, 1 śmietanfix, cukier puder do smaku, nasionka z 3/4 laski wanilii, Poncz: woda, sok z cytryny, cukier, 3 łyżeczki likieru limonczello (można dodać inny likier cytrynowy).

Przygotowanie: Biszkopt: Białka ubijamy z cukrem na sztywno. Dodajemy stopniowo po 1 żółtku ciągle miksując, po jajkach dodajemy skórkę otarta z 3/4 cytryny oraz sok z 1 cytryny. Następnie powoli wsypujemy mąkę i mieszamy ręcznie. Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, a boki smarujemy masłem, można również posypać bułką tartą. Pieczemy w 160 st. ok. 40 minut.  
Krem: Serek waniliowy miksujemy, żeby nadać mu puszystości. W innej miseczce miseczce ubijamy śmietanę na sztywno z cukrem pudrem, ziarenkami wanilii i śmietanfixem. Bitą śmietanę dodajemy stopniowo do serka - mieszając ręcznie. Poncz: Cytrynę wyciskamy. Wodę najlepiej ciepłą słodzimy, mieszamy, dodajemy sok z cytryny i alkohol.
Biszkopt dzielimy na 3 części i przekładamy kremem. Wierzch i boki dowolnie dekorujemy.

Poncz oczywiście można zrobić bardziej alkoholowy, ja tego nie mogłam zrobić ponieważ tort jadły dzieci.






Z dziećmi i dla dzieci 2016

Komentarze

  1. W sam raz dla dzieci!
    Najważniejsze, że smakowało...
    :)

    Jest mi bardzo miło, że bierzesz udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz