Pączki na serku homogenizowanym

Niedzielne popołudnie, dzieci zobaczyły jakieś zdjęcie pączków i prośba "mamo zrób pączki". Chwile szukania w internecie czegoś szybkiego, bo godzina zrobiła się już trochę późna. I znalazłam przepis na moje wypieki 
Pączki robią sie bardzo szybko i sa bardzo smaczne. Nie są to pączki drożdżowe i to się w smaku wyczuwa, ale jeszcze je na pewno powtórzę.

Składniki: 300 g serka homogenizowanego waniliowego, 3 jajka, 1,5 szklanki mąki pszennej, 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli, olej do głębokiego smażenia.
Przygotowanie: Serek wymieszać z jajkami (można roztrzepać rózgą kuchenną). Dodać przesianą mąkę pszenną, proszek do pieczenia, sól. Dokładnie wymieszać widelcem.
W szerokim i płaskim garnku rozgrzać olej do temperatury 175ºC. Ciasto jest na tyle gęste , że mozna je nakładac widelcem , a drugim zgarniamy ciasto. Dzięki temu wychodza bardzo ciekawe kształty pączuszków. Jeżeli ktoś chce ładne kuleczki moze zrobic wg przepisu Moich Wypieków i niewielką łyżką nakładać porcje ciasta na rozgrzany olej, od czasu do czasu maczając ją w odłożonym oleju (by ciasto nie kleiło się do łyżki). Smażyć do złotego koloru.
Usmażone pączki odkładać na bibułkę do odsączenia. Ja na tym etapie zakończyłam, bo nie chciałam wkładac w nie więcej cukru. Natomiast można je jeszcze ciepłe obtoczyć w drobnym cynamonowym cukrze (drobny cukier do wypieków wymieszany ze zmielonym cynamonem (na 100 g cukru 2 łyżeczki cynamonu)).



Ciasta Bez PieczeniaCiasta bez pieczenia
Stop marnowaniu żywności


Komentarze