Kapusta czerwona z rodzynkami

Zimą niestety warzyw nie ma za dużo i trzeba kombinować żeby urozmaicić obiady. Wczoraj naszło mnie na zrobienie surówki z kapusty czerwonej. Debiut kapustki wyszedł bardzo dobrze, wszystkim smakowało wiec za niedługo znów coś z niej będziemy kombinować:)

Składniki: ok 1 kg czerwonej kapusty, 1 łyżeczka soli, 1 łyżka cukru, 2 łyżki octu ( ja dałam ryżowy), 2 garści rodzynków, dodatkowo sól i pieprz do smaku

Przygotowanie: Kapustę kroimy, przekładamy do garnka i zalewamy zimną wodą (kapusta musi być przykryta). Dodajemy sól, cukier, ocet, rodzynki i gotujemy aż miękkość kapusty będzie dobra - ja gotowałam dość długo ponieważ jadły ją również dzieci. Odcedzamy i przekładamy do miski.
Dla dzieciaczków i dla siebie pozostawiłam taką, natomiast mąż gdy sobie odgrzewał dopieprzył ją sobie i dosolił do smaku. 
Surówka jest świetna zarówno na zimno jak i na ciepło.


Zimowy Obiad

Komentarze