poniedziałek, 22 grudnia 2014

Sernik wiedeński

To jest przepis na tradycyjny sernik będący u mnie w rodzinie od dawna, robiła go moja babcia.

Składniki: 1 kg sera białego, 10 jajek, 1/2 szklanki cukru, 1 kostka masła, zapach waniliowy lub cytrynowy, rodzynki.

Przygotowanie: Ser biały zmielić w maszynce do mięsa.  Masło rozpuścić, ostudzić i dodać do sera. Żółtka utrzeć z cukrem dodać do sera, do tego dołożyć zapach i wymieszać. Na koniec dodajemy ubita pianę z białek. Piec 60 minut w 180°.

Jeśli chodzi o ser to próbowałam robić ten sernik z sera z wiaderka, ale nie za bardzo mi odpowiada. Ser wychodzi zbyt wilgotny, rozpadający się i od tego czasu wróciłam do starego sposobu mielenia zwykłego białego sera w maszynce. Biorę ser tłusty lub półtłusty. Skład ciasta krótki bez dodatku zapychaczy typu mąka, budyń. można ten sernik udekorowac lukrem cytrynowym lub masą czekoladową.



Wigilia 2014Świąteczne słodkości!Lekkie niskokaloryczne Święta oraz Sylwester





3 komentarze:

  1. Uwielbiam taki sernik. Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie jest to sernik z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń