Tort czekoladowy z porzeczkową nutą dla dzieci

Od chrztu już sporo czasu minęło, a przepis nabrał mocy urzędowej więc publikuję :)

Biszkopt: na 1 jajko, 3 dkg mąki, 3 dkg cukru, szczypta proszku do pieczenia.
Krem: 600 ml śmietany, 400 g serka homogenizowanego naturalnego, 5 łyżek kakao Decomorreno, 2 śmietanfixy, 1/2 szklanki cukru pudru, dżem z czarnej porzeczki lub inny.
Poncz: 2 pomarańcze, 1/2 cytryny, 1/2 szklanki wody, 3 łyżeczki cukru
Do dekoracji: bita śmietana (wykorzystana z kremu), dżem porzeczkowy, ażurki czekoladowe, truskawki.

Przygotowanie: 
Biszkopt: Białka ubijamy z cukrem na sztywno. Dodajemy stopniowo po 1 żółtku ciągle miksując. Następnie powoli wsypujemy mąkę z proszkiem i mieszamy ręcznie. Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, a boki smarujemy masłem, można również posypać bułką tartą. Pieczemy w 160 st. ok. 40 minut. Na tortownicę 25 cm robię biszkopt z 6 jajek.
Krem: Mniej więcej 2/3 serka miksujemy z kakao. Resztę odkładamy do drugiej miseczki i również miksujemy, ale bez żadnych dodatków. W innej miseczce miseczce ubijamy śmietanę na sztywno z cukrem pudrem i śmietanfixem. Około 2/3 śmietany przekładamy do masy z kakao, a resztę do serka bez kakao. Bitą śmietanę dodajemy stopniowo do serka - mieszając ręcznie.
Poncz: wyciskamy sok z pomarańczy i cytryny i mieszamy z osłodzoną wodą.

Biszkopt po wyjęciu z piekarnika i ostudzeniu kroimy na 3 części. Każdy blat nasączamy ponczem, smarujemy dżemem oraz kremem kakaowym. na wierzchu wykładamy masę śmietanową i wygładzamy za pomocą noża moczonego w wodzie. Ponieważ chciałam zrobić napis, a brązowy kolor napisu nie pasował mi do okazji postanowiłam odłożyć trochę jasnej masy i dołożyć do niego dżemu, który wcześniej wykorzystałam do przełożenia tortu.

Tort jasny na wierzchu skrywa w środku czekoladową niespodziankę, a które z dzieci nie lubi czekolady ... ok no może są wyjątki :) Żeby nie było zbyt czekoladowo i śmietanowo jest kwaśny akcent dżemu porzeczkowego, który świetnie komponuje się z pozostałymi smakami. Przepis ten bierze udział w akcji "Moje wypieki i desery na każdą okazję" gdzie do wygrania są następujące  książki http://www.mojewypieki.com/info/moje-ksiazki






Moje wypieki i desery na każdą okazję

A kto powiedział, że cioci nie można zrobić tortu na imieniny :)
Imieniny u cioci

Komentarze

  1. piękny ten tort :) aż chciałoby się uszczknąć kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa :). Już niedługo będę robiła torcik na urodziny dzieciaków, syn sobie zażyczył czekoladowo wiśniowy więc taki będzie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz