Sernik na zimno a'la tort

Dziś były urodziny mojego męża. Postanowiliśmy z synkiem coś mu przygotować. Ponieważ czasu nie było za dużo, a do tego jest dość ciepło postawiłam, na ciasto lekkie, letnie i bez pieczenia. Przepis jakiś czas temu dostałam od koleżanki. Oczywiście nie byłabym sobą, jakbym go choć trochę nie zmodyfikowała czyli odchudziłam z cukru, żeby był lekki w smaku.

Składniki: serek homogenizowany naturalny 500 g, 3 galaretki  u mnie były cytrynowe (mój mąż lubi je najbardziej), 2 opakowania śmietany 30% (po 330 g), brzoskwinia, 1/4 szklanki cukru, 3 szklanki wrzątku do przygotowania galaretek.

Przygotowanie: Galaretki rozpuścić we wrzątku i pozostawić do ostygnięcia. Serki ukręcić z cukrem, śmietanę ubić, . Galaretki zimne wlać do serka i zmiksować. Na koniec dodać ubitą śmietanę i wymieszać. Gdy lekko stężeje wlać do tortownicy wyłożonej folią spożywczą lub folią aluminiową. Jak stężeje na wierzch ułożyć owocei ewentualnie inne dekoracje.

Ponieważ u mnie serniczek ten miał przypominać tort wiec udekorowałam go bez galaretki na wierzchu. Ale można też odłożyć trochę galaretki i wylać ją później na owoce.











Lekkie desery bez piekarnika vol 2Lato w pełni!

Komentarze