Ciasto jogurtowe z cynamonem i migdałami

Wreszcie weekend majowy, okazja do spotkania ze znajomymi, zaproponowałam, że zrobię ciasto. Jak zwykle zagwostka co by tu zrobić. Mąż podpowiedział, żeby zrobić jogurtowe, ja stwierdziłam, że jogurtowe owszem ale nie zwyczajne tylko jakieś ulepszone no i padło na ciasto na podstawie przepisu ze strony moje wypieki oraz kruche ciastko. Wprowadziłam malutkie zmiany, ciasto jest delikatne, wilgotne i mało słodkie.

Składniki: 220 g mąki pszennej, 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej, 1 łyżka cynamonu, 100 g zmielonych migdałów, 70 g cukru, 2 duże jajka, 1 czubata łyżka miodu, 250 ml jogurtu naturalnego, 150 ml oleju słonecznikowego lub rzepakowego, ewentualnie cukier puder do posypania.

Przygotowanie: Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Do jednej miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cukier, cynamon, migdały i wymieszać.Do drugiej miski wbić jajka, dodać miód, jogurt, olej i wymieszać widelcem do połączenia. Wsypać suche przesiane składniki i wymieszać widelcem (mieszając w jednym kierunku), tylko do połączenia. Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia - u mnie była to blacha 40 cm x 12 cm (mierzone po górze) i wyrównać.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 35 minut, po tym czasie zrobić test suchego patyczka, jeżeli nadal będzie wilgotny dopiec. Ciasto można posypać cukrem pudrem.


Ciasto idealne dla wszystkich maturzystów do przekąszenia przy ostatnich powtórkach. Szybko się je robi, a do tego świetne składniki jogurt, miód i migdały :)



Posiłek dla maturzystyPiknik majowy Na majówkę



Komentarze

Prześlij komentarz