Dżem z aronii, gruszek i jabłek

Już w zeszłym roku znalazłam gdzieś ten przepis i przymierzałam się do zrobienia, ale na tyle długo to trwało, ze aronia zniknęła ze stoisk. W tym roku powiedziałam sobie "Nie odpuszczę muszę to zrobić" i dziś się udało!!

Składniki: 2 kg aronii, 1 kg gruszek, 1 kg jabłek, 1 kg cukru.

Przygotowanie: Aronię włożyć do zamrażarki i przetrzymać ją w niej minimum 24 godz, ja trzymałam tydzień z braku czasu na robienie. Zamrożoną aronie wkładamy do garnka, zasypujemy cukrem i gotujemy ok 15-20 minut (od momentu zagotowania). W tym czasie obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach gruszki i jabłka. Ja dałam gruszkę konferencje, bo jest twarda, słodka, soczysta i dobrze się trze, a jabłka jakieś twarde kwaskowe. Po zagotowaniu aronii, dokładamy starte gruszki i jabłka i gotujemy ok 30 minut. Po tym czasie zdejmujemy z palnika, a garnek pozostawiamy do następnego dnia. Kolejnego dnia gotujemy dżem i co jakiś czas zdejmujemy zbierającą się pianę. Dżem gotujemy do szklistości. Ja dodałam do 1 żel fix, ze względów konserwujących. Gorący dżem nakładamy do słoików, zakręcamy, stawiamy do góry dnem i pozostawiamy do wystygnięcia.

Ja porcję zwiększyłam o 50% i z tej ilości wyszło mi 8 słoików po 700ml, 1 po 600ml, i tak jak widać na zdjeciu nie pełny dżemowy.






Komentarze