Risotto z bakłażana, cukinii i kurczaka

Kolejne kombinacje pod tytułem "mam cukinie i bakłażana co by tu z nich zrobić" :)

Składniki: 1 bakłażan, 2 małe cukinie, 1 cebula, 1 kg kurczaka (ja wzięłam udka trybowane bez skóry, ale mozna też wziąść pierś), 2 ząbki czosnku, 2-3 pomidory, 15 łyżek suchego ryżu, 1 szklanka bulionu drobiowego (ja niestety wzięłam z kostki), ser żólty lub parmezan, papryka słodka, sól, pieprz, olej.

Przygotowanie: Pokrojoną drobno cebulę podsmażamy chwilę na oleju, po czym dodajemy posiekany drobniutko czosnek. Po chwili dodajemy pokrojonego w kawałki kurczaka. Gdy kurczak sie trochę zabieli dodajemy ryż oraz bakłażana pokrojonego w kostkę, Smażymy razem ok 3-4 minut po czym podlewamy bulionem i dodajemy pokrojone cukinie i pomidory. Całość doprawiamy solą, papryką, pieprzem i dusimy na wolnym ogniu, żeby ryż sie nie przypalił. Na talerzu posypujemy startym żóltym serem.









Komentarze

  1. Bardzo ciekawy przepis, nie widzę jednak zdjęcia potrawy, więc na tę chwilę nie mogę dodać jej do akcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, przepis już zaakceptowany, proszę o kolejne ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz