piątek, 16 sierpnia 2013

Risotto z bakłażana, cukinii i kurczaka

Kolejne kombinacje pod tytułem "mam cukinie i bakłażana co by tu z nich zrobić" :)

Składniki: 1 bakłażan, 2 małe cukinie, 1 cebula, 1 kg kurczaka (ja wzięłam udka trybowane bez skóry, ale mozna też wziąść pierś), 2 ząbki czosnku, 2-3 pomidory, 15 łyżek suchego ryżu, 1 szklanka bulionu drobiowego (ja niestety wzięłam z kostki), ser żólty lub parmezan, papryka słodka, sól, pieprz, olej.

Przygotowanie: Pokrojoną drobno cebulę podsmażamy chwilę na oleju, po czym dodajemy posiekany drobniutko czosnek. Po chwili dodajemy pokrojonego w kawałki kurczaka. Gdy kurczak sie trochę zabieli dodajemy ryż oraz bakłażana pokrojonego w kostkę, Smażymy razem ok 3-4 minut po czym podlewamy bulionem i dodajemy pokrojone cukinie i pomidory. Całość doprawiamy solą, papryką, pieprzem i dusimy na wolnym ogniu, żeby ryż sie nie przypalił. Na talerzu posypujemy startym żóltym serem.









3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy przepis, nie widzę jednak zdjęcia potrawy, więc na tę chwilę nie mogę dodać jej do akcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, przepis już zaakceptowany, proszę o kolejne ;)

    OdpowiedzUsuń