Dżem z wiśni

A już myślałam, że się w tym roku nie zbiorę do zrobienia wiśni, ale na szczęście udało się. Z podanej porcji wyszło mi 4 słoiki większe około 330 ml i 9 dżemowych.

Składniki: 4 kg wydrylowanych wiśni (trzeba kupić około 4,5 kg żeby odliczyć wagę pestek i wiadomo jakieś odpadki), 1 kg cukru, 4 żel fixy.

Przygotowanie: Wiśnie myjemy, zostawiamy trochę żeby obciekły i drylujemy. Wydrylowane wiśnie zasypujemy cukrem i zostawiamy na 1-2 godz żeby puściły sok. Następnie w garnku doprowadzamy do wrzenia i chwilkę gotujemy.  Dodajemy żel fix i gotujemy jeszcze 5 min. Gorące wiśnie nakładamy do słoików, zakręcamy, odstawiamy do góry dnem. Ja takie odwrócone trzymam do następnego dnia.

Jeżeli wiśnie są kwaśne możemy dodać więcej cukru, ale ja miałam bardzo słodkie wiśnie.








Komentarze