Sernik z wiśniami i kokosową kruszonką

Wiśnie i kokos jak dla mnie idealne połączenie. Moje ukochane ciasto jest u mnie co prawda tylko raz w roku na stole, ale jest bardzo wyczekiwane i jak tylko pojawią sie wiśnie wszyscy pytają kiedy sernik z wiśniami pojawi się na stole :)

Składniki: Ciasto: 3 szklanki mąki, kostka margaryny np. Kasi, 4 żółtka, 1/2 szklanki cukru. Masa: 3/4 kg sera białego, 3 jajka, 3/4 szklanki cukru, 1 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej, 3 łyżki mleka w proszku, 6 łyżek masła, cukier waniliowy, aromat cytrynowy. Na wierzch: 1-1.5 kg wiśni, kisiel wiśniowy, 4 płaskie łyżki cukru, 4 białka. Posypka: 3 łyżki cukru, 4 łyżki wiórków kokosowych, mąka.

Przygotowanie:  
Ciasto: Zagnieść kruche ciasto z podanych składników. Uskubać garść ciasta i odłożyć (będzie potrzebna do posypki). Resztę ciasta wyłożyć na blaszkę ok. 25/40 cm. Podpiec w temp. 180-200 stopni na jasnozłoto.
Masa: Ser dwukrotnie zmielić (ja dałam ser z kostki i nie mielilam go). Zmiksować z resztą składników, wyłożyć na ciasto. Wydrylowane, odsączone wiśnie ułożyć na serze. Z białek ubić pianę, dodać cukier i kisiel wiśniowy - wyłożyć na wiśnie. Do ciasta odłożonego wcześniej na posypkę - dodać cukier, wiórki i tyle mąki, aby lekko się rozsypywało. Rozsypać równomiernie na pianie. Piec całość ok. 45 minut w temp.180 st.

Ponieważ nie miałam mleka w proszku dałam więcej mąki ziemniaczanej w sumie zamiast 1 1/2 łyżki dałam 4 łyżki.
  




Komentarze