Muffinki z jagodami

Nareszcie są moje ulubione jagody. Uwielbiam ciasta z tymi owocami. W zeszłym roku trochę porobiłam z nimi ciast i w tym roku też nie omieszkałam juz coś z nich upichcić. Tym razem słodkości powędrowały z nami na imprezkę grillową. Przepis wzięłam z niezawodnej strony Kwestia Smaku. Tutaj link do oryginalnego przepisu.

Składniki: 100 g otrębów (pszennych lub owsianych), 300 ml mleka, 300 g mąki pszennej, 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej, 1/2 łyżeczki soli, 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 3 jajka, 1 szklanka cukru (może być brązowy), 200 ml oleju słonecznikowego, 500 g jagód, forma z wgłębieniami na muffinki, papilotki.

Przygotowanie: Piekarnik nagrzać do 170 stopni. Wgłębienia w formie na muffiny posmarować olejem lub wyłożyć je papilotkami. Otręby wymieszać z mlekiem i odstawić na czas przygotowania reszty składników. Do jednej miski przesiać mąkę razem z sodą, solą i proszkiem do pieczenia. Do drugiej wbić jajka, wsypać cukier i wlać olej. Roztrzepać trzepaczką lub zmiksować mikserem na jednolitą masę. Nie ubijać! Połączyć z przesianą mąką, a następnie delikatnie wymieszać z nasączonymi w mleku otrębami. Bardzo delikatnie połączyć masę z jagodami. Napełnić ją całe wgłębienia w formie na muffiny lub papilotki. Piec w środkowej części piekarnika przez około 25 - 30 minut (sprawdzić patyczkiem czy środek nie jest surowy).

Z tej porcji wyszły mi 34 muffinki.

Część muffinek wyjętych a część jeszcze w formie

Muffinki gotowe do przeniesienia :)






Komentarze