wtorek, 29 stycznia 2013

Ciasto niebiańskie

No i przyszła pora na trzecie ciasto do którego skradałam sie od dawna aż wreszcie sie udało. Nazwa jego w pełni odzwierciedla rozkosz podniebienia. Absolutnie nie jest to ciasto dietetyczne, a szkoda, bo smak niebiański ...

Składniki: 5 paczek herbatników, 1 dżem jagodowy, 1 puszka kremu krówkowego lub samemu ugotować puszkę mleka skondensowanego, 1/2 litra śmietany 30%, 1 cukier waniliowy, 1/2 litra mleka, płatki migdałowe 100 gram,

Masa budyniowa: 1/2 litra mleka, 2 łyżki mąki pszennej, 2 łyżki mąki ziemniaczanej, 1 torebka cukru waniliowego, 2 żółtka, 200 g masła

Przygotowanie:
 Masa budyniowa: Odlać 1/2 szklanki mleka i wymieszać z kolejnymi składnikami masy budyniowej: mąką pszenną, mąką ziemniaczaną, cukrem waniliowym oraz żółtkami. Resztę mleka zagotować i dolać połączone składniki masy budyniowej. Wymieszać i jeszcze raz zagotować, odstawić z ognia, ostudzić. Zmiksować masło i dodawać po 1 łyżce ostudzoną masę budyniową.
Blaszkę dużą wyłożyć herbatnikami i wyłożyć na nie masę budyniową. Na to ułożyć następną porcję herbatników. Herbatniki posmarować najpierw kremem krówkowym, a następnie dżemem jagodowym. Wstawić do lodówki na ok. 30 min. Po tym czasie, ubić zimną śmietanę z cukrem waniliowym, wyłożyć na ciasto. Płatki migdałowe, podpiec chwilkę na suchej patelni, aż zmienią lekko kolor, wystudzić posypać ciasto.
Zamiast robienia masy budyniowej można przygotować 2 budynie śmietankowe na 1/2 litra mleka i wyłożyć je same na herbatnikach albo zmiksowane z masłem.




4 komentarze:

  1. Ja robię to ciasto z powidłami śliwkowymi i daję krakersy(słone). Kupuję budyń bez cukru ,do śmietany też nie daję ani grama cukru,masa krówkowa jest tak bardzo słodka że nie trzeba nic dosładzać .Ciasto jest przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł z krakersami brzmi fajnie, przypomina mi o napoleonce na krakersach. W tym roku zamierzam robić powidła śliwkowe, wiec nie wykluczone ze wypróbuję je w tym cieście. Dzieki za pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto jest obłędne.....nic dodać, nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń