Drożdżowy keks czekoladowy

W tym roku na Święta postanowiłam wypróbować kolejny przepis z kwestii smaku. Padło na http://www.kwestiasmaku.com/desery/czekolada/keks_czekoladowy/przepis.html
do przepisu podchodziłam z pewną niesmiałością nigdy się nie spotkałam z tym, aby ciasto drożdżowe wstawiać do lodówki!! Jak mąż zobaczył że wsypałam drożdże od tak po prostu do maki stwierdził nie rób dalej to nie wyrośnie , nic z tego nie będzie. ale nie poddałam sie sugestii i cały czas wierzyłam w powodzenie tego ciasta. Jeszcze żadne ciasto z przepisu Kwestii smaku mnie nie zawiodło wiec pewnie i z tym tak będzie, no i się nie myliłam cisto pieknie wyrosło i wspaniale smakuje.

Ciasto jest wspaniale czekoladowe, wilgotne i pachnące na pewno jeszcze nie raz zagości na moim stole.

Zmniejszyłam ilość cukru (nie lubię słodkich ciast i zazwyczaj schodzę do minimum w jego ilości, dodatkowo miałam końcówkę cukru pudru a nie chciało mi się ucierac kryształu na puder a już tym bardziej lecieć po niego do sklepu wiec trochę z lenistwa to wyszło ale wyszło bardzo dobrze ) i dodalam smietane 36% (nie dostałam 30%). Ilośc składników dostosowana do blachy keksowej 36 cm.

Składniki: 150 g gorzkiej czekolady, posiekanej na kawałki300 g mąki pszennej, 30 g kakao, szczypta soli, 7 g drożdży w proszku, 6 jajek (w temperaturze pokojowej), 220 g cukru pudru, 150 g masła, roztopionego i ostudzonego, 2 łyżki rumu lub brandy, 200 g śmietany kremówki 30%.

Przygotowanie: Formę keksową posmarować masłem i oprószyć mąką. Czekoladę posiekać na kawałki. Mąkę przesiać razem z kakao, solą i drożdżami do jednej miski. Do drugiej miski wbić jajka, dodać cukier puder i ubić na gęstą i puszystą pianę. Delikatnie połączyć z przesianą mąką (drewnianą łyżką lub mikserem na bardzo wolnych obrotach), tak aby nie zmniejszyć objętości piany. Dodać posiekaną czekoladę, roztopione, letnie masło, a na końcu rum oraz śmietanę kremówkę. Delikatnie, ale dokładnie wymieszać i przełożyć do przygotowanej formy (napełnić ją do 3/4 wysokości). Wstawić do lodówki na 2 godziny. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Formę wyjąć z lodówki i wstawić do piekarnika na 50 minut (sprawdzić patyczkiem lub wykałaczką czy ciasto się do nich nie przykleja). Studzić początkowo w uchylonym piekarniku.

Wg Kwestii smaku ciasto polać polewa czekoladową. Ja jednak stwierdziłam, że spróbuję bez polewy i następnym razem też nie będę jej robic z racji tego, ze dałam mało cukru cisto wyszło by zbyt gorzkie z jakbym dodała gorzką polewę.

Polewa czekoladowa
100 g ciemnej, gorzkiej czekolady, 50 g masła.
W mikrofalówce lub w kąpieli wodnej roztopić czekoladę i wymieszać ją z pokrojonym na kawałki masłem.



Komentarze

  1. yy na zdjeciach wygląda jak lekki zakalec....

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko na zdjeciach tak wyszło, to co wygląda na zakalec to kawałki czekolady.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz