Sałatka z rukoli, gruszek i orzechów

Ostatnio zostałam poczęstowana sałatką z rukoli, tak mi to posmakowąło, że przawie cały tydzień za mną chodziło, żeby samemu coś wykombinować no i dzis przyszedł ten dzień. Przepis znaleziony w jedenj z gazetek o gotowaniu kupionej dziś na wyprzedaży. Sałatka w sam raz na przegryzkę w środku dnia.

Składniki: 200 g rukoli, 2 gruszki, opakownie sera rokfor (ja dałam gorgonzole), 2 garści orzechów włoskich, 2 łyżeczki soku z cytryny, 3 łyżki oliwy, sól, czerowny pieprz.
Przygotowanie: Listki rukoli opłukać i osuszyć. Gruszkę pokroić w plasterki, a potem plasterki na kawałki. Ja nie obierałam ale można obrać. Ser pokruszyć. Wymieszać wszystko w misce. Orzechy rozłupać i wrzucić do sałatki (można wcześniej uprażyć na suchej patelni, do sąłatki wrzucić ostudzone). Sałatke przyprawić solą i pieprzem, skropić sokiem z cytryny. Na koniec polać oliwą.



Komentarze