Muffiny z białym serem i migdałami

Muffinki te były słodkim dodatkiem do prezentu na imieniny mojego męża. Długo się nie mogłam zdecydować co zrobić, aż w końcu zmiksowałam 2 przepisy z książki zakupionej jakiś czas temu w Lidlu "Muffiny. Małe, ale za to przepyszne"

Składniki:
200 g mąki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1/2 łyzeczki sody oczyszczonej, 4 łyżki kakao, 1 jajko, 150 g cukru, 80 ml oleju, 200 g jogurtu naturalnego, 150 g białego sera, 1 łyżka rumu, 1 cukier waniliowy, 150 g migdałów w słupkach (ja dałam ok 100 g płatków), 60 ml śmietany, 30-40 g miodu, ew. 2 łyzki cukru pudru.

Przygotowanie: Blachę do muffinek wyłożyć papilotkami. W garnku zagotować śmietanę z miodem. Mieszając, podgrzewać ją 3 minuty. Po tym czasie domieszać migdały i odstawić.
Biały ser z cukrem waniliowym i rumem utrzeć na gładko. (Można dodać też cukru pudru, ale ja tego nie zrobiłam)
Mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną i przesianym kakao. Jajko rozmącić, wymieszać z cukrem, olejem i jogurtem. Płynne składniki mieszać z suchymi dotad, aż się połączą.
Połowę ciasta wyłozyć do papilotek. Na cieście położyć nadzienie serowe i przykryć je pozostałym ciastem.
Na wierzchu położyć masę ze śmietany i mogdałów. Piec 20 minut na środkowym poziomie piekarnika w temperaturze 180st.




Komentarze