Ciasto jogurtowe z owocami


Ciasto jogurtowe kubeczkowe inspiracja z Kwestia smaku :)  Kubeczek po jogurcie (150 g) myjemy i używamy do odmierzania składników,

Składniki: 1 kubeczek jogurtu naturalnego (nie 0% tłuszczu), 3 kubeczki mąki (dałam pół na pół zwykłą z żytnią), 1 kubeczek cukru, 1 kubeczek oleju roślinnego, 4 jajka, 1 łyżeczka ekstraktu migdałowego lub rumowego, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, około 1 kg dowolnych owoców ja dalam wiśnie i borówkę amerykańską, można posypać cukrem pudrem.

Przygotowanie: Białka ubić na sztywną pianę. Wymieszać łyżką na gładką masę z żółtkami, cukrem, ekstraktem migdałowym lub cukrem migdałowym, olejem, jogurtem, a na koniec połączyć delikatnie z mąką przesianą razem z proszkiem do pieczenia. Ciasto przełożyć do formy, ułożyć na nim owoce. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez około 45 - 50 minut.

Ja dałam trochę ekstraktu waniliowego i cytrynowego.

Przed upieczeniem


Po upieczeniu uffff udało mi się zdążyć zrobic zdjęcie


Komentarze