Ciasto jogurtowe z budyniem i owocami

Ciasto jogurtowe mnie urzekło i postanowiłam spróbowac zrobić je z budyniem. Kiedys takie kupiłam, a teraz stwierdziłam, że pora samej coś pokobinować. Akurat nadarzyła się okazaja - urodzin męża i postanowiłam je zrobić. Efekt był genialny, jeszcze nie raz je zrobię.

Podstawą było jak w przypadku ciasta jogurtowego z owocami przepis na ciasto jogurtowe kubeczkowe inspiracja z Kwestia smaku :) Kubeczek po jogurcie (150 g) myjemy i używamy do odmierzania składników,

Składniki: 1 kubeczek jogurtu naturalnego (nie 0% tłuszczu), 3 kubeczki mąki (w tym 1 mąki żytniej a 2 mąki pszennej), 1niepełny kubeczek cukru, 1 kubeczek oleju roślinnego, 4 jajka, parę kropel waniliowego i cytrynowego, 2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, ok 1 kg owoców (ja dałam ok 0,5 kg jeżyn), 1 litr mleka, 2 budynie waniliowe lub śmietankowe.

Przygotowanie: Budynie ugotować wg przepisu na opakowaniu, jeżeli nie ma cukru dosłodzić, ale nie koniecznie tyle ile sugerują żeby nie było za słodkie. Budyń ostudzić. Białka ubić na sztywną pianę. Wymieszać łyżką na gładką masę z żółtkami, cukrem, ekstraktem, olejem, jogurtem, a na koniec połączyć delikatnie z mąką przesianą razem z proszkiem do pieczenia. Ciasto przełożyć do formy. Na ciasto wyłożyć budyń. Ja zrobiłam to za pomocą strzykawki do dekoracji, budyń wyłozyłam w ukośne paski. Następnie w romby, które wyszły po ułożeniu budyniu powkładać po 2 jeżyny. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez około 50 minut (wstawione na środek, grzanie góra i dół).

Ja miałam akurat w domu budynie śmietankowe i dodałam do nich cukier waniliowy i normalny cukier.
Ponieważ budyń i tak się porozlewał po całości, następnym razem owoce ułożę po całości a nie tylko w miejsca gdzie nie ma budyniu, żeby ciasto było bardziej owocowe.
Następnym razem zrobię trochę gęstszy budyń to może sie tak nie rozleje.


 Tutaj przerobiony troszeczkę przepis na ciasto jogurtowe z budyniem i gruszkami


Komentarze