Makaronowe gniazdka z sosem pomidorowym

Składniki: makaron spaghetti (trudno mi powiedzieć ile ugotowałam, bo gotowałam na oko, raz zabrakło i musiałam dogotowac), 1/2 kg  mięsa mielonego, 1 cukinia, kilka pokrojonych suszonych pomidorów w zalewie z oliwy, majeranek, oregano, 200 ml mleka, 3 jajka, troche startego żółtego sera,sól, pieprz, pomidory, cebula, czosnek, papilotki,
Sos: pomidory surowe albo z puszki, cebula, czosnek, sól, pieprz, oregano i bazylia.

Przygotowanie: Makaron ugotować. na patelni podsmażyć pokrojoną cebulę z czosnkiem, do tego dodać mięso mielone chwilę smazyć. W foremki do mufinek włożyć papilotki. W nie ułożyć warstwę makaronu, na to wyłozyć warstwę miesa na to pokrojone suszone pomidory i całość przykryć makaronem, posypać żółtym startym serem. Zalać masą jajeczną. jeżeli nie przykryjemy serem makaronu, makaron pod wpływem temperatury stanie się twardawy i chrupki. Pieczemy w 200 stopniach około 30 minut.

Do tego przyrzadziłam sos pomidorowy ze świezych pomidorów. Drobno pokrojona cebulę i czosnek smażymy z niewielką ilością tłuszczu na patelni lub dusimy w garnuszku. Pomidory parzymy, obieramy ze skóry i kroimy w kawałeczki. Wrzucamy do garnuszka, solimy, pieprzymy, ewentualnie dodajemy innych przypraw wg gustu. Całość dusmy do momentu aż sos stanie sie gęsty, ja to robiłam ze 2-3 godziny na wolniutkim ogniu. Świeże pomidory puściły dużo soku. Ja podałam sos z kazałkami pomidorów, aloe można sos zmiksiować, aby stał sie jedwabisty.


Komentarze