Szarlotka pychotka

Na reszcie pojawily sie moje ulubione jabłka szrlotkowe: szara reneta nie mogłam tego nie wykorzystać tym bardziej, że od kilku dni chodziła za mną szarlotka.

Składniki: 450 g mąki (300g krupczatki i 150g innej pszennej), 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 kostka margaryny (250g), 4 duże jajka, 2 łyzki gęstej śmietany 18%, 300 g cukru , 1 czubata łyżka maki ziemniaczanej, 2 kg jabłek, cynamon do smaku.

Przygotowanie: Mąki wsypac do miski. Dodać do nich margarynę, 3 łyżki cukru, proszek do pieczenia, śmietanę i żółtka i wszystko zagnieść. Ciasto owinąć w folie i włożyć na 1 godzinę do lodówki. W tym casie przygotować jabłka. Obrać pokroić w kostkę i dusić z cynamonem i cukrem. Ciasto wyjmujemy z lodówki i odkładamy z niego 2/3 i wylepiamy nim blachę. Przekładamy na nie jabłka. Białka ubijamy na sztywno. Po ubiciu mieszamy z cukrem, a następnie dokładamy mąkę ziemniaczaną i wykładamy pianę na jabłka. Następnie bierzemy pozostałe w lodówce ciasto i ścieramy na tarce na pianę. Pieczemy w temperaturze 180st przez 1 godzinę. ciasto można podać z cukrem pudrem, bitą śmietaną, lodami, albo kleksem śmietany 12% lub 18% (tak właśnie ja podałam).

Tym razem użyłam szarej renety, ale pamiętam jak moja babcia robiła szarlotkę to brała mieszaninę szarej i złotej renety.
Ja cukier, który mi został po odjęciu 3 łyżek do ciasta podzieliłam na mniej więcej 2/3 i 1/3. 2/3 dodałam do jabłek resztę do piany.
Ponieważ, nie miałam mąki krupczatki wzięłam wrocławską i też bardzo dobrze wyszło.




Jabłko z cynamonem

Komentarze