Kruche ciasteczka a'la pieguski

Przepis znaleziony już dawno na wizaz.pl, ciasteczka te kiedyś robiłam bardzo często potem była długa przerwa i dziś wyskoczyły z piekarnika:)

Składniki: 2 szklanki mąki pszennej, 1łyżeczka proszku do pieczenia, 1 kostki masła, 1 cukier waniliowy, 1/2 szklanki cukru pudru, 1 jajko, szczypta soli, dowolne dodatki: czekolada pokrojona w kostkę, orzechy, rodzynki, kakao, wiórki kokosowe, żurawina, migdały.

Przygotowanie: Masło ucieramy mikserem z  cukrem i cukrem waniliowym na puszysta masę. Wbijamy jajko i chwilę miksujemy. Na koniec dodajemy mąkę i mieszamy łyżką. Wsypujemy dodatki. Lyżką nakładamy ciasto na blaszkę wyłożona papierem do pieczenia. Ja nakładałam 2 łyżeczkami do herbaty, trochę spłaszczałam. Może nie są zbyt wyględne, ale jakie pyszne ... Pieczemy 12-15 min w temp 180 C, ja piekłam 14 minut w ustawieniu grzania dół i góra.



Poniżej ciasteczka jasne z rodzynkami, i ciemne z kakao (na powyższą porcję dałam 2 łyżeczki kakao). Ja zawsze robię z podwójnej porcji, bo w mig znikają. 




Komentarze